onsdag 12 januari 2011

Vi tittar på djur i ur och skur...

Det här är den första skissutmaningen jag är med på! :)
Det är från Svensk Scrapbooking och här är skissen.
Min tolkning:
Korten är från en regnig dag på Skansen, barnen tyckte att det var roligt,trots det tråkiga vädret.
Jag använde bling som ska symbolisera regn. Jag har klippt ut den bruna ovalen och gjort hål runt om kanten.
Kortet under, som jag har klippt i tre delar, är tänkt att bara vara bakgrund, men det är även en bild som jag tog från skansen och ut över vattnet. 3d-kuddar tycker jag om och de har jag använt på de tre cirkelfotona.
Jag hade mönstrat papper med djurtema, som jag tyckte passade bra, och på det fäste jag en elefant med 3d-kuddar.

Nu har Lucas haft två dagar med inskolning - det går bra, han är inte blyg eller så, men han vill ändå inte att jag ska gå. Jag försökte gå iväg idag, men jag fick komma tillbaka efter ca. 10 minuter...
Jag börjar känna lite stress inför att jag ska jobba på måndag, men är han inte färdig med inskolningen så går ju inte det.

Annars så har vardagen börjat igen - fy vad trötta vi var allihopa igår morse... Vi hade nog alla gärna sovit några timmar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar