söndag 16 januari 2011

Jag tycker om att göra listor

Idag har jag gjort klart den sista punkten på min att göra-lista. Jag tycker om listor - allra helst när jag får stryka en sak. Det är så skönt att se att alla måsten minskar. Det negativa är att jag, efter att en lista är klart, gärna vill skriva en ny lista - men det är väl så jag är.

Den här helgen har jag funderat lite på vår semester som vi ska ha i juni, gått igenom vår ekonomi och kollat hur vi ska göra för att semestern ska bli genomförbar. Om vi snålar riktigt mycket så kommer det att fungera, det kan bli en riktig utmaning att leva så snålt som möjlig - men semestern blir ju belöning nog...

Det jag har tänkt inför vår mini-familje-semester i Sverige är:
Först ska vi åka till High Chaparall - det måste vara drömstället för våra tre pojkar!
Efter det hoppas jag verkligen att vi "råkar" ta en sväng förbi Ullared Gekås, jag kan handla och Mikael och pojkarna kan softa - perfekt!
Liseberg blir nästa stopp, jag har aldrig varit på Liseberg så det skulle vara så roligt och sist men inte minst avsluta vår resa med Skara sommarland.

Jag vill verkligen att vi åker runt till alla platserna, tar det lugnt och hyr stugor, har man något konkret att spara till så blir motivationen större!

Idag har jag även lagt ut en annons på blocket på vår Babybjörn bärsele - nu ska vi ju inte ha några fler barn...
Hoppas att någon vill köpa den!!!

Jag har också gjort lite bokföring idag, jag och min man äger en liten hyresfastighet. Vi bor i en lägenhet, sen hyr vi ut två lägenheter, en villa och ett dubbelgarage. Jag hann med att göra nya lappar till våra postlådor också - fast jag tror att Mikael sätter upp dom när han kommer hem från Stockholm på Torsdag.

Just det, jag har ju varit på fackmöte idag också, fackklubben på mitt jobb har haft årsmöte. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar