torsdag 20 januari 2011

Det går så bra för Lucas

Det har fungerat jättebra med Lucas inskolning! Skönt! Idag när jag lämnade honom så fick jag en kram och puss, sen hann jag inte ens iväg innan han hade börjat leka! När jag sedan hämtade honom så ville han att vi båda skulle stanna kvar. :D

Idag är det Torsdag och Mikael har kommit hem, det är så skönt att han är hemma! Det känns bra när familjen är komplett!

Det är roligt att ha börjat jobba "på riktigt" igen - men nog känns det att jag är hemma själv med pojkarna i veckorna, allt ska ju hinnas med ändå, fast jag jobbar (lite) mer nu. Så idag har jag avverkat telefontid med Max doktor ang. röntgen, som han var iväg på tidigare. (Inget som syntes på röntgen, men han har ändå ont i ryggen), hämtat och lämnat barn på dagis och skolor, jobbat, tvättat, städat, lagat mat, lagt ett av barnen (Mikael la Isak och Max ska lägga sig nu) och så har jag sålt vår bärsele!

På kvällen la vi en massa täcken och kuddar på golvet framför tv:n, alla tre pojkarna låg och tittade på film - riktigt idylliskt! Jag smög fram och tillbaka för att titta på dom. Riktig syskonkärlek! :)

Eftersom jag inte hinner pyssla så mycket som jag vill så fortsätter jag väl att visa mina gamla scrapbookingsidor. En dubbel-layout på Max och Isak.
När Isak var nyfödd, så sa Max, som då var tre år, att han ville att Isak alltid skulle vara liten - "för när Isak blir större så kommer han inte att vilja sitta i mitt (Max) knä..."


Max ville alltid ha Isak i knät. Max är och har alltid varit en jättesnäll och beskyddande storebror. Något som Isak också är nu, en snäll och beskyddande storebror (och lillebror). Jag älskar min familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar