fredag 7 januari 2011

Dagens må bra-kommentar på jobbet...

Idag har jag jobbat, jag är fortfarande mestadels föräldraledig, men nästa vecka börjar Lucas med inskolning till dagis. Sen börjar jag min halvtidstjänst igen. Det blir inte så många fler arbetspass än vad jag jobbar nu, kanske sju pass till på fyra veckor - jag blir inte utarbetad direkt. ;)

Jag jobbar i en matvarubutik och idag när jag satt i kassan så kom en mormor/farmor med sitt barnbarn - en pojke runt 5 år. Mormor/farmor sa till sitt barnbarn - "Nu ska vi lägga upp varorna till tanten", pojken svarar - "Det är ingen tant, det är en flicka." Så skönt att höra - att man inte har blivit tant... ;) Men jag blir ju det jag också, fast inte den här dagen.

Jag trivs verkligen på mitt jobb. Personalen är bra, kunderna är snälla och det är skönt att jobba i sin hemstad -  att slippa pendla. Jobbet är roligt och omväxlande, men jag är ändå glad att jag "bara" har halvtid - det är svårt att räcka till för mina tre barn annars. Det är ju hämtning och lämning i skolan, läxläsning, mat, städa, vara rolig förälder... Ja en massa som man ska hinna med, hur hinner alla heltidsarbetande föräldrar?!? Det kanske är jag som strukturerar dåligt, men jag skulle inte hinna med allt med hem och familj om jag jobbade mer än vad jag gör. Sen vill jag även ha tid till allt pyssel jag vill göra! :D

Medan jag var och jobbade så har min familj varit ute och lekt i snön - det var riktigt skönt ute idag + att jag behövde lite vinterkort till några scrapbooking-tävlingar som jag vill vara med i. ;)



Så min tappre man gick ut med barn och kamera, det blev en hel del användbara kort! Ibland har man idén till en LO, men inte rätt foto - men nu har jag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar