tisdag 4 januari 2011

Äntligen vart det en blogg!

Jag har länge tänkt på att starta en blogg, men ofta har jag tänkt att vem skulle vilja läsa den... Och vad skulle jag skriva om. Som person så tror jag att jag har lätt att öppna mig för mina vänner. Men det har jag nog på en blogg också - men vill folk som inte känner mig läsa om det?

Men nu har min vilja att få en blogg tagit över!
Jag vill ju pyssla så mycket och även delta i bloggcandy-utlottningar och det verkar så mycket enklare när man har en egen blogg.

Så min vision för det här året är MYCKET PYSSEL!!!!

Jag har några projekt som jag vill genomföra:

Jag vill göra tre scrapbookingalbum, ett för varje barn. Jag vill ge dom ett år i album. Jag har tänkt att scrappa varje månad åt barnen. Jag har tänkt på detta ett tag, därför vart det extra roligt när jag läste det på http://www.svenskscrapbooking.se/. Där vill många nappa på idén att scrappa en månadslayout för varje månad 2011. Självklart hoppade jag på direkt!

Jag fyller år i december och nu sist så fick jag, av min mans släktingar, 500 kr att använda hur jag ville. Självklart vart det att jag skickade efter lite saker från Panduro. Det blev bla. tre 12x12 album (till barnen), dubbelhäftande tejp och gluedots... Allt sånt som är nödvändigt och går åt hela tiden. Som tur var - så hade Panduro rea - så jag tycker att jag fick mycket för pengarna.


Ett till projekt jag vill göra är en BoM och en BoM om min man Mikael. Syftet med de två albumen är att berätta för våra barn om oss själva. Ibland att berätta sånt som är svårt/för tidigt att berätta nu - öga mot öga. Ibland sånt som de inte "vet" att de vill veta om oss förrän senare. Jag själv hade velat ha ett sånt album om min mamma...
Jag har ägnat några timmar åt att surfa runt på nätet och hitta förslag på frågor som jag kan ställa till mig själv och Mikael. Lite idéer på vad just våra BoM ska innehålla. Nu har jag skrivit ut alla punkter på papper och lagt i Mikaels väska - så att han har något att göra efter jobbet på dagarna.

Mikael veckopendlar till Stockholm, han åker natten till måndagen och kommer hem på torsdag kväll. Så då tänkte jag att han har mycket tid för att "sammanställa infon".

Ja, utöver alla projekten ovan, så vill jag ju även hinna virka kakor och bakelser, scrappa i mitt vanliga familjealbum och göra lite gratulationskort mm....

Jag vet inte riktigt hur min tid ska räcka till?!? Som "tur" är så jobbar jag bara halvtid och mina barn tycker också om att pyssla - så lite tid ska jag väl hitta.

2 kommentarer:

  1. En novis undrar: Vad är BoM för nåt? Förkortning antar jag;)
    Wow, inte visste jag att du virkar oxå!!!
    Tjejen som hade träslöjd i skolan eller hur!?!

    SvaraRadera
  2. BoM är "Book of Me" Boken om mig. Jag tycker ju verkligen inte om att vara med på kort, men för barnens skull så vill jag skriva lite om mig själv och ha med liten foton av mig. Det kanske dom uppskattar när dom är vuxna. :)

    Du har så rätt ang. virkning/syslöjd. Jag tyckte verkligen inte om syslöjd i skolan - men träslöjd var ju roligt!
    Så tvärtom allt kan bli senare...

    SvaraRadera