tisdag 14 augusti 2012

Den som uppfattar framtiden som motvind går åt fel håll

Jag köpte en Moleskine watercolor-bok förut, den är så bra och passar mig perfekt. :)
Jag håller fortfarande på att hitta min stil i art journalingvärlden. Just nu vill jag mest testa olika tekniker och färger. :)

Den här sidan har jag jobbat lite mer på än tidigare sidor. Jag har haft lim på hela sidan och sedan fäst ett bokpapper, dragit bort pappret så att bara en del av pappret var kvar lite här och där. Sedan har jag målat gesso över hela sidan... Jag ville att boksidan skulle lysa genom, men det gjorde den inte. Så jag gissar att jag ska spä ut gesson lite nästa gång. Däremot så vart det lite struktur av pappret som jag gillar. :)

Med risk för att bli lite tjatig - men jag har använt stämplar och spray från Dylusions. ;)
Motivet är målat med Tombows. Jag har använt en tegelväggs-stencil från Crafters Workshops. Jag har ritat regndroppar och försökt att rita lite "blåst" runt löven.

4 kommentarer: