söndag 3 juli 2011

Dop-kort

Idag har vi varit på söta Astrids dop! Jättetrevligt att träffa släktingarna - och vilket gott fika sen! :D

Inför detta dopkort, snubblade jag över Saris pyssliga sida och det här fina kortet. Ett pop-up-trappkort. Jag tyckte att det kortet var så fint, så jag ville prova att göra ett likadant!

Jag är inte så jättebra på att knyta rosetter, men jag ville ha ett band som kunde hålla kortet stängt. Ugglan är från DoodleFactory.


 Jag tycker verkligen om den här texten, och tycker att den passar till ett dopkort!
 Jag googlade på dopfunt och den kyrka vi skulle vara i... Så jag hittade en bild på det här stora ljuset, som jag då ritade av och använde lite 3d-lack på ljuset.
 Hittade även en bild på själva dopfunten, men tyvärr var det ju inte längre i kyrkan... Men, men jag ville iallafall ha en dopfunt med på kortet. Jag använde guld glitter-glue, så det skulle bli lite skimmer.
 Paret med barnet är en stämpel från Panduro, jag strök ett tunt lager med min creme-färgade Pearl Maker på dopklänningen.
 Kortet från sidan, men lite starkare färger "under".
Kortet vart så stort så att jag var tvungen att sätta ihop två papper, så därför passade det ju ännu bättre med en band runt kortet, som dessutom kunde dölja skarven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar