söndag 27 november 2011

Fem år sen...

Tänk att det redan är första advent! Riktigt härligt! :)

Jag menar absolut inte att dra ner stämningen... Men idag är det fem år sen min mamma gick bort. Jag tror att hon har det lugnt och fridfullt där hon är. Hon hade en del problem när hon levde och hennes bortgång kom snabbt och överraskande...

Jag har gjort en metallskylt, med min mamma i tanken, denna skylt passar egentligen alla - inte bara mig som försöker bli av med mitt gamla medberoende som jag hade till min mamma. Sinnesro-bönen, tänkvärd, den stärker även de som kämpar mot sitt eget missbruk...
 Jag använde en låg kartong, för att ge sken av att det var ett tjockt metallstycke...
Första advent - nu närmar vi oss jul, härligt för de flesta. Men det är runt denna tid jag kommer att tänka på att förväntan inför jul inte alltid innebär glädje för många barn i Sverige (i världen)... Många barn har redan nu en klump i magen för att de vet att julen innebär mycket "firande" för de vuxna... Usch, sånt är jobbigt att tänka på! Jag är glad för att mina barn och barnen vi firar jul med får uppleva lugna jular - anpassade för barnen!

Med detta inlägg sänder jag en tanke till de som har det jobbigt kring jul - med en julönskan om att de får det bättre än vad de förväntar sig! <3

11 kommentarer:

  1. Först vill jag börja med att beklaga din mammas bortgång,även om det är några år sen..
    Och visst är det tragiskt att så många barn ska behöva må dåligt över julen,när det ska vara glädjens helg,som det tack och lov är för dom flesta barnen.

    Det va verkligen en snygg ask/metallbit du har gjort,
    med tänkvärda ord.

    Ha en mysig första advent.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för dom tänkvärda orden, det behövs i många hem under julfirandet sorgligt nog. Beklagar din mammas bortgång.

    Supersnygg metallask du gjort, gillar mycket!!

    Massa varma kramar Majsan

    SvaraRadera
  3. Begklagar din mammas bortgång. Dina tänkvärda ord behövs inför julen. Viljan är ju att alla barn ska få en lugn och fin jul.

    Din tavla är riktigt snygg! Jag har också testat lite med alu-tejp och det kommer säkert att bli fler projekt med det framöver.

    Jag önskar dig en riktigt fin första advent.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Beklagar sorgen, det känns alltid extra vissa datum, även när många år har gått.
    Tuff ask med tänkvärda ord.
    Tyvärr är det inte alla barn förunnat
    att ha en bra jul.
    Ha en trevlig 1:a advent.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Beklagar din mors bortgång. Vacker skylt med fina ord. Ja du alla får inte en fin jul. Ha det bra Kram

    SvaraRadera
  6. Mycket fint och tänkvärt!! Beklagar sorgen.
    Vet precis vad du menar, min pappa gick bort för drygt ett år sedan, kom oxå hastigt och plötsligt och han var aktiv missbrukare = ( Saknar honom massor!

    Tack för att du vill följa min blogg och Lycka Till!!
    Kram Melinda

    SvaraRadera
  7. Jag beklagar din mammas bortgång. Mina föräldrar är borta dom med och en syster likaså, det känns alltid extra tungt till julen och tyvärr blir det inte bättre med tiden.
    Vilken vacker skylt du gjort, med fina tänkvärda ord. :)
    Nä tyvärr får inte alla barn uppleva det fina med julen, tråkigt nog, det är hemskt när man tänker på det, önskar man kunde göra nåt.
    Ha en jättefin första advent och en trevlig söndag!
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  8. En fin skylt med ett fint budskap. Lite nyfiken på den där metallen du använder....hur gör man?
    Hoppas du får en fin väntanstid inför jul, även om den påminner dig om din mamma.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Så tråkigt med din mamma *kramar om *
    Min pappa dog för snart 19 år sedan. Sorgen förändras men saknaden finns alltid kvar.
    En mycket vacker skylt med ett fint budskap.

    SvaraRadera
  10. ÅH så vacker skylt med ett mycket fint budskap!
    Ja det är vid såna högtider man riktigt känner saknaden efter de kära som lämnad oss!
    Hoppas denna tiden ändå blir ljus och vacker!
    Må gott!
    kram lene

    SvaraRadera
  11. Super fint....

    Usch det är så hemskt att förlora någon man älskar.
    Massor med tankar till dig.

    Massa kramar <3

    SvaraRadera