onsdag 2 november 2011

Ett piratskepp

Imorgon fyller min lilla kille, Lucas, 3 år. :)
Lucas tycker verkligen om pirater, så jag tänkte att jag skulle göra ett grattiskort som liknade ett piratskepp. 
Nu blev det inte riktigt bara det... Det vart ett grattiskort/godislåda/leksak... Men jag tror nog att han blir nöjd. :D

 Jag gjorde en repstege för att dölja skarven där cardstocken möts. På seglet står det Lucas med typsnittet Bones från Dafont, på namnet använde jag crackle accents. Piratflaggan ritade jag med en vit penna på svart cardstock.
 Vad är väl ett piratskepp om det inte har en planka...
 ... och ett kanonhål i seglet.
 Ett ankare och skeppsratten (heter det så?)
En lucka bak på skeppet där vår hälsning står och godiset kommer fram. Jag satte fast piraterna på plattor så att de går att flytta runt och leka med. Piraterna har jag klippt ut från pappret "Pirates Ahoy", YouDo.

14 kommentarer:

  1. WOW!
    Gisses vilket häftigt skepp!!
    Va glad han ska bli.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det här var ju bara såå fint, han kommer att bli överlycklig. Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Åååh vilken jättebra ide - och så fint genomförd!!!
    Han kommer att bli överlycklig!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. COOL!
    Den båten kommer han att ha roligt med,
    fylld med "gotter" och pirater :)
    Väldigt kreativt scrappat.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig att han gillar det tokmassor! Vilket jobb och vilket fint skepp det blev.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Men vilken fantastisk skapelse.... har du designat den helt själv ?
    kram
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Vilket skepp så fint, vad glad han ska bli. Kram

    SvaraRadera
  8. Guu så coolt så himla duktig du är :)

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  9. Vilken ide så underbar och häftigt skepp.

    Kraaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  10. Åh, vilket underbart piratskepp. Och fyllt med godis. Den presenten måste ha varit uppskattad. Kram Gertrud

    SvaraRadera
  11. Jag kikar in och hoppas du får en fin söndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  12. Vilket snyggt skepp! WOW! Vilket arbete! Din son måste ha blivit överlycklig!♥
    Jättekul att du hittade in till mig så jag hittade till dig - duktig du är!
    Hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
    Massor med kramar
    Åsa

    SvaraRadera
  13. men så tjusigt, ha du gjort den själv efter eget huvud/mall eller hade du hittat någon mall på nätet.
    Har en brors son som fyller år snart och funderar lite på vad jag ska göra för skojigt kort!

    SvaraRadera
  14. wow vilket underbart skepp du gjort, det måste tagit en stund! ;)
    min dotter fyller snart 5 år och hon älskar oxå pirater och ska ha ett piratkalas, detta hade ju passat som handen i handsken.
    hur ko du på idén, hade du en mall eller gjorde du allt på frihand?
    kram.

    SvaraRadera