fredag 11 november 2011

Fars dag

På söndag är det Fars dag och Mikael fyller även år då! :)

Min äldsta pojke, Max, åker till sin pappa idag, så Mikael fick presenterna i förskott - det är roligare att ge när hela familjen är med!

Jag ville göra ett exploding box card till Mikael, det finns så många ställen att skriva på i ett sånt kort. Grattishälsningen hamnade på locket!
Barnen fick rita varsin teckning och skriva lite till Mikael, sen letade jag på några citat och texter på tema pappa. Det vart inte så många dekorationer, bara en charm med formen av en köttyxa (Mikael styckar kött, så det var det närmaste jag kom) :)
Jag tänker delta i Scraphusets temautmaning med det här kortet. Temat är manligt, en fars dags-låda är väl hyfsat manligt. ;)
Mikael kom hem mitt i skapandet av kortet, så han fick åka till affären och sen kratta gården... Till sist fick han komma in och få sitt kort och paket. :)

Jag var till vårdcentralen igår också, pga. av min glömska... Jag är ju som sagt jättefrisk på alla prover, men jag har tydligen tecken på hjärnstress... Så nu ska jag lära mig att slappna av, välja bort, omprioritera och förändra... Spännande! :)

14 kommentarer:

  1. Vilken härlig farsdagslåda,
    rolig ide´att barnen fick teckna :)
    Vad duktig du är att komma på roliga saker,
    alltid lika spännande att kika in till dig.
    Lycka till med att omprioritera och förändra,
    viktigt men attans så svårt.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Åhh så underbar :) Jättefiffig
    Den är det liftvarning på ;)
    Ha en bra lördag / Kram kram

    SvaraRadera
  3. WOW den är ju bara sååå underbar.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Vilken kul låda. Var rädd om dig. Kram

    SvaraRadera
  5. En underbar Farsdagslåda. Så roligt att barnen har ritat var sin teckning. Vad innebär det när man lider av hjärnstress? Själv har jag så det känns som det bränner i huvudet. Läkaren säger att det beror på sress, men jag blir så orolig. Har du samma symtom. Ha det så gott. Kram Nina

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du för att du tog dig tid och svarade på min fråga, det värmde. Kram Nina

    SvaraRadera
  7. Men åh vad fin! Och vad fiffigt sätt att få med barnens alster :) Kul att du vill vara med i min bloggcandy!

    Ha det bäst!
    Päivi

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig vad glad & tacksam han blev över denna underbara låda,
    vilken rolig idé att låta barnen vara med och rita.
    Den är jättefin.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. WOW WOW WOW Vilket jobb du måste ha lagt ned på detta vilken låda:) Är helt övertygad om att den kommer uppskattas MYCKET:)

    Jag har haft jätte tur och fått med mig mycket trevliga saker och bra dagar sista tiden:) Är så himla tacksam och GLAD för det ska du veta:)
    Att få åka bort några dagar och mysa med sin älskling vad mera kan man begära det har varit TOPPEN:)

    Tusen tack snälla du för orden om min skatt kista:)
    Skatt kistan blev mycket uppskattad så jag är jätteglad och jättenöjd :)

    Så gullig och omtänksam du är:)
    Min vecka har varit bra tack snälla och håller tummarna för att det fortsätter så:)
    Hoppas att du mår bra och har haft det bra också!

    Önskar att din söndag och veckan som kommer blir mycket bra för dig:) Ha det bäst :)

    Kramar från lilla vännen Inger ♥:)

    SvaraRadera
  10. Åååå vilket jobb du lagt ned och det blev så himla fint. Jag förstår att han måste blivit superglad med alla hälsningar i boxen, och alla fina teckningar från barnen. Underbart!
    Vill önska dig lycka till i min candy och tycker det är jätteroligt att du vill vara med och fira.
    Ha en fortsatt skön söndag
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Super fin box och fiffig ide till innehållet :)
    Denna måste han ha älskat :)

    Nämen usch hjärnstress. Hoppas verkligen att det kommer gå bra med avslappning, omprioritering osv. Det är inte lätt men hoppas verkligen att du lyckas med en förändring.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  12. Heeeelt underbar box...varenda liten detalj är ju bara sååååå perfekt ! Superfint! =)

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  13. Men så underbar låda, va duktig du är!!!
    Du det låter inte så kul det du drabbats av, var rädd om om dig och ta det lugnt!
    Kram lene

    SvaraRadera
  14. En helt otrolig box du har gjort! Så genomtänkt och snyggt! Kan tänka mig att han blev glad för den här!
    Kram/
    Ulrika

    SvaraRadera