onsdag 7 september 2011

Evighetskort/Neverending card

Jag har gjort ett evighetskort, det var inte alls så svårt som jag trodde att det skulle vara. Riktigt roligt att göra det också! :D
 Det var bara att göra fyra likadana bitar. Långsidan två gånger längre än kortsidan och sen biga 1/4 av längden från bägge kortsidorna på alla fyra bitarna. Jag gjorde ett  8" x 8" kort. Varje del var 4" x 8" och då bigade jag alltså vid 2" från bägge kortsidor.
 Sen var det bara att lägga två delar bredvid varandra så det blev 8" x 8" och sen lägga de andra två delarna över de två första så att skarvarna korsade varandra. (Två delar har skarven liggande och de andra två delarna har skarven stående och sen läggs de på varandra)
 Till sist var det bara att sätta dubbelhäftande tejp eller lim i varje hörn, i mitt fall, så tejpade jag i hörnet och 2" ner och 2" åt sidan. Sen är det bara att öppna kortet och öppna kortet och öppna kortet.... :)))

De svarta rutorna är alltså där man ska limma eller tejpa. :)

9 kommentarer:

  1. Vad fint kort och tack för beskrivningen

    SvaraRadera
  2. Vilket jobb du har lagt ner!
    Väldigt snyggt resultat.

    SvaraRadera
  3. Så fint,
    rolig vikning, kanske man skall prova.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Glömde svara på din fråga.
    Pappret med flötet på är från serien skärgårdsliv från Maja Design.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. hejsan.
    Va kul att du hittade in till mig!
    Så härligt kort, lite jobb med att göra det!
    Tack att du delar med dig av mallen!
    Ha en trevlig helg!
    Kram lene

    SvaraRadera
  6. Ett sådant fint kort, det här skall jag pröva på. Du får ha en trevlig helg. kram Nina

    SvaraRadera
  7. Jättefint kort du har gjort. Var länge sedan jag testade att göra ett sånt. Får nog testa igen. Ser ju hur fint ditt blev. Tack för titten hos mig. Ha en trevlig helg. Kram Lena

    SvaraRadera