måndag 6 februari 2012

Mitt bidrag till LillBlomman Skissar

Jag vill gärna tro att jag är en person som har hyfsad ordning hemma... Men när det kommer till min pysselhörna, så är det hopplöst. Ha nu i åtanke att det var städat och fint innan och att jag bara håller på och gör ETT kort... :)
Hur som helst... jag har länge velat göra ett bröllopskort, så nu passade jag på när jag hittade en så fin skiss på LillBlomman Skissar.
Jag gillar kombinationen brunt och rosa. :D
Brudparet är först stämplat på tre olika papper, därefter klippte jag till tre remsor som jag målade och sen satte ihop till ett motiv.
Bakom brudparet finns en tag som man kan dra upp för att visa den "hemliga" textrutan.
Jag stämplade ett hjärta på tagen.
Nästan allt på kortet följer med när man drar i tagen, så det blir lite som ett stafflikort. :)
Kortvikningen heter "Surprise pop up card", den är praktiskt när man inte får plats med sin hälsning någon annanstans. :)

17 kommentarer:

  1. Vilket fint kort,
    snyggt stansat runt det bruna
    och kul med stämplat i olika lager.
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Du bjuder alltid på så roliga kortvikningar, den här har jag aldrig sett. Kortet är så fint. Ha det gott. Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Vackert bröllopskort,
    mysiga färger!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh så fint, och vilken fin vikning du bjuder på! Har aldrig sett den förut.
    Vilken rolig idé att sätta ihop motivet av remsor - har jag heller aldrig sett!
    (Undra på att du stökar till det ;o) )
    Ha en skön vecka! Kram!!

    SvaraRadera
  5. JIsses så vackert bröllopskort, vilken rolig vikning, den har jag aldrig sett förut, supersnyggt!!

    Kramiz Majsan

    SvaraRadera
  6. Vilket läckert och välarbetat kort! Har aldrig sett tekniken med att splittra upp motivet, så himla skoj att få lära sig nytt hela tiden. Tack för att du vill vara med! Kram!

    SvaraRadera
  7. Supersnyggt och fint med den lilla tagen att skriva nåt litet på. Smart!

    SvaraRadera
  8. Det är inte alltid så lätt att hålla ordning omkring sig när man scrappar jag vet... Det ser ut som kaos på mitt bord *hmmz*

    Super fint kort du har gjort....
    Skoj ide att sätta ihop tre motiv så där. Himla fint.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  9. hej vännen!
    Så underbart kort, så välgjort och så snyggt dekorerat! Vilken kul ide med stämpeln!
    Städat pysselbord... det är för de som inte pysslar! Mitt blir precis som sitt så fort jag satt mig!
    Ha en bra dag!
    Kram lene

    SvaraRadera
  10. Härligt kort och vad häftigt med att göra stämpelmotivet så :)
    Hihi känner igen det där med ordningen :)
    Ha det så gott // Kram kram

    SvaraRadera
  11. Vilket tjusigt bröllopskort.

    vad roligt att du vill vara med på min bloggcandy.
    Lycka till

    Kramisar

    SvaraRadera
  12. Gillar ditt bröllopskort mycket så härliga färger och detaljer:) Lycka till med ditt bidrag:)
    Detta med ordning och reda i pyssel rummet är en omöjlighet för mig ha ha ha:)

    STORT TACK för dina mycket trevliga rader om mina barnvagnar, blev så GLAD att du gillade dom och tack för att du hälsade på och lämnade spår efter dig det uppskattas mycket:)

    Å du jag lovar dig jag gör mycket som jag inte blir nöjd med men det får jo ingen annan se en jag !!!!
    Så allt jag göra är INTE riktiga konstverk jag lovar dig !!!

    Ha det gott och önskar dig en jättetrevlig torsdag:)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    SvaraRadera
  13. Vilken rolig och fin vikning. Kombinationen rosa och brunt är en av mina favoriter. Såå fint tillsammans och passar till så många tillfällen. Jättefint kort!
    Ha en trevlig fredagskväll/ Therese

    SvaraRadera
  14. Vilken bra tolkning av skissen, ett jättefint bröllopskort!
    Ytterligare en (för mig) ny & trevlig vikning :)
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  15. Kreativt kaos ju :). Snyggt kort blev det iaf...trots röran ;).

    Psst...kika in på min blogg så ska du få se en rolig sak :).

    Kram

    SvaraRadera
  16. Jättefint kort!!!
    Underbar vikning, så häftigt med den gömda tagen, passar ju perfekt till ett bröllopskort, och jag gillar verkligen färgerna.
    Kul att du ville vara med på min "inflyttningsfest" på nya bloggen!
    Ha det bra!

    SvaraRadera