fredag 23 september 2011

Lucas napp-burk

Det är ett vanligt fenomen i vår familj att någon tappar bort något... Mest är det min man som tappar bort sin snusdosa... ;)
Men vår minsta pojk, Lucas, tappar ofta bort sin napp... Så eftersom han gillar sin napp och pirater, så fick han en piratinspirerad napp-burk... Min tanke var att han skulle lägga nappen där, när han inte ska ha/inte får ha nappen.

Jag tog en godisburk och klippte av tre av lockets kanter.
 Sen klädde jag in den i papper och bollband.
 Fäste två charms; en napp och en pirat och fäste sen hans namn på ett "skatt-kartepapper".
Lucas vart jättenöjd, men han har redan lagt den i sitt "samlar-hörn" i sitt rum. :D

4 kommentarer:

  1. Men vilken söt nappburk du har gjort. Förstår att den gillas. Ha en trevlig helg. Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Jag måste tipsa dig också om min bloggcandy kom jag på. Du är välkommen! Kram från Anna

    SvaraRadera
  3. Men vilken underbar söt nappburk du har skapat den var så himla snygg:)
    Vilken underbar idé också:)
    Kramar från Lilla Inger:)

    SvaraRadera