onsdag 2 februari 2011

Mitt bidrag till Allt om scrap

Nu har jag gjort ett bidrag till Allt om scraps tävling: scrappa monocromatiskt, bara en färg får användas - men hela skalan av den färgen.



Jag valde grönt och gjorde också min första sida till min BoM! När jag var klar med LO:n igår kväll, så upplyste min 9-åriga son, Max, mig att allt inte var grönt. Jag hade satt på en jättefin grön metallblomma - men den hade ju en silverpärla inuti sig... Det hade jag inte tänkt på, så jag gjorde gröna pappersrosor istället. Jag hittade ett jättebra tips på egna blommor här på Brunsons blogg.

Allt på LO:n är alltså grönt - bokstäverna, blommorna, brads, pappersbandet, eyelets och häftklamrarna, fotot fick vara svartvitt. Stämpelfärgen på rosorna är också grön. Det var riktigt svårt att hitta bara grönt - papper innehåller oftast någon mer färg, tycker jag. Men det var en rolig utmaning.

Tanken bakom titeln "njut av varje ögonblick" är att påminna mig själv om att leva här och nu. Ibland är det svårt. Men alla ögonblick har oftast sin tjusning - bara man uppmärksammar dom!

Igår vann jag en bloggcandy från Mimics blogg!!! Min första bloggcandy-vinst! Jag blev superglad! :D

2 kommentarer:

  1. Flott side til BOM!! Liker fargen veldig godt!

    Tusen takk for besøket i bloggen min!! Gøy at du vil være med på bursdagshoppingen til Scrappekammeret!!

    SvaraRadera