måndag 12 mars 2012

En fågelbur...

StampARTic har en utmaning som går ut ikväll. Man får göra vad som helst som man kan ge bort påskgodis i MEN man måste ha med minst en fjäder...

Jag valde att göra en ask där locket består av en fågelbur med dörren öppen. 
 För att botten av buren skulle bli lite genomskinlig så använde jag vellum från Webster's pages. Jag har använt en cirkelstans för att göra mönstret som går runt och längs med kanten har jag fäst rosor.
 Från Skogstokiga har jag använt en glada påskhälsningar-freebie, jag har lagt på Glossy accents på hela stämpeln.
 Texten på tagen passar bra för hur fågeln (som har flugit iväg) måste ha "tänkt". Lyckan smyger sig in genom en dörr du inte visste stod öppen...
Jag använde en vit fjäder och lindade ett rosa band runt nederdelen på den så att jag lättare fick fast fjädern på asken.
När man har tagit av locket så finns där godis att avnjuta. ;)

12 kommentarer:

  1. Wow - gillar verkligen din fågelbur - kul idé!!

    SvaraRadera
  2. Åååå,vilken snygg fågelbur..
    Här har vi nog det vinnande bidraget.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. ÅÅH jisses så snyggt, helt underbar!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  4. Underbart fin och vilket jobb!

    SvaraRadera
  5. WOW,såå fint fågelburen är helt underbar. Det här måste du vinna med. Ha det så bra. Kram Nina

    SvaraRadera
  6. Helt otroligt fin!! Så välarbetad och vilken tid du måste lagt ner på den.
    Tack för din fina kommentar i min blogg! Vad kul att du vill vara med i min candy, lycka till =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  7. Wow! Vilken underbar fågelbur och kul att ge bort påskgodiset i ! :)
    Tack för att du deltar i vår marstävling!
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  8. Underbar fågelbur:)
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  9. Underbar, alldeles underbar!
    Kram Lene

    SvaraRadera
  10. Superfin fågel/godisbur. Kram

    SvaraRadera
  11. OMG så snyggt detta var och vilken helt underbar idé du imponerar mycket på mig :)

    STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    SvaraRadera
  12. Jättefin!
    Vilken söt bur,
    kul ask för gotter :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera